Emisiile de gaze ale UE ar putea să scadă anual cu 45 de milioane de tone, până în 2015, şi asta foarte uşor. Acest lucru s-ar putea întâmpla numai dacă tuturor maşinilor noi li s-ar impune (până în 2012) o limită maximă de 120 g/km de emisii. Aceasta este propunerea eurodeputaţilor şi a membrilor Grupului Verzilor, informează EUobserver. Ei au realizat un studiu în care arată că eforturile Europei pentru a reduce poluarea, nu sunt suficiente.
Astfel, argumentează studiul, dacă limita stabilită pentru autoturisme ar fi de 130 g/km până în 2012, după cum a propus Comisia Europeană, atunci reducerea cantităţii de emisii ar fi de numai 23 de milioane de tone anual. “Studiul arată că numai stabilind ţinte stricte şi obligatorii de emisii de CO2 pentru producătorii de autoturisme, UE va reuşi să atingă un nivel de reducere a emisiilor care să-i permită să-şi respecte obiectivele în privinţa schimbărilor de climă (. ..) Dacă scăpăm de sub control producătorii de maşini, întreaga strategie a UE în privinţa schimbărilor de climă va fi pusă în pericol”, spune eurodeputatul Claude Turmes din Grupul Verzilor. (A.B.T.)
Emisiile de gaze ale UE ar putea să scadă anual cu 45 de milioane de tone, până în 2015, şi asta foarte uşor. Acest lucru s-ar putea întâmpla numai dacă tuturor maşinilor noi li s-ar impune (până în 2012) o limită maximă de 120 g/km de emisii. Aceasta este propunerea eurodeputaţilor şi a membrilor Grupului Verzilor, informează EUobserver. Ei au realizat un studiu în care arată că eforturile Europei pentru a reduce poluarea, nu sunt suficiente.
Astfel, argumentează studiul, dacă limita stabilită pentru autoturisme ar fi de 130 g/km până în 2012, după cum a propus Comisia Europeană, atunci reducerea cantităţii de emisii ar fi de numai 23 de milioane de tone anual. “Studiul arată că numai stabilind ţinte stricte şi obligatorii de emisii de CO2 pen