Guvernul supralicitează la venituri pentru a acoperi creşterea cheltuielilor de anul viitor. Proiectul de buget propus de Guvern nu trece testul credibilităţii înainte de a ajunge în Parlament. De la analişti până la reprezentanţii partidelor, toţi spun că veniturile bugetare sunt umflate. Veniturile din impozite şi contribuţii sociale ar trebui să se majoreze cu 41% anul viitor. Şi asta în condiţiile în care niciun impozit important, cum ar fi TVA sau cota unică, nu
Guvernul supralicitează la venituri pentru a acoperi creşterea cheltuielilor de anul viitor. Proiectul de buget propus de Guvern nu trece testul credibilităţii înainte de a ajunge în Parlament. De la analişti până la reprezentanţii partidelor, toţi spun că veniturile bugetare sunt umflate.
Veniturile din impozite şi contribuţii sociale ar trebui să se majoreze cu 41% anul viitor. Şi asta în condiţiile în care niciun impozit important, cum ar fi TVA sau cota unică, nu creşte.
Prin urmare, dacă în 2008 realitatea nu va confirma proiecţiile de pe hârtie în ceea ce priveşte veniturile bugetare, există două posibilităţi: fie România depăşeşte ţinta de deficit bugetar de 2,7% din PIB propusă pentru anul viitor, fie sunt tăiate de pe listă anumite cheltuieli bugetare.
Din experienţa ultimilor 18 ani, probabil, va fi vorba de cele de investiţii, deoarece pomenile guvernametale sub formă de majorări de salarii, de pensii şi de ajutoare sociale sunt mult mai uşor de cheltuit.
„Când îţi bugetezi un anumit nivel al cheltuielilor şi nu realizezi încasările, ai un deficit mai mare“, avertizează Ionuţ Dumitru, şeful Departamentului de cercetare al Raiffeisen Bank.
Atât reprezentanţii partidelor politice, cât şi analiştii economici spun că ţintele privind veniturile l