La nici un an de la adoptarea noului Cod Rutier, senatorii vor din nou viteze mai mari, amenzi mai mici şi returnarea permiselor fără reexaminare, deşi astfel de măsuri ies din standardele
La nici un an de la adoptarea noului Cod Rutier, senatorii vor din nou viteze mai mari, amenzi mai mici şi returnarea permiselor fără reexaminare, deşi astfel de măsuri ies din standardele europene în materie de legislaţie rutieră.
Potrivit Proiectului de lege pentru aprobarea OUG 69 din 2007, propus de Ministerul Administraţiei şi Internelor, susţinut de senatorul PNL Norica Nicolai şi dezbătut, luni, în plenul Senatului, limitarea de viteză în localitate s-ar putea majora de la 50 la 60 de kilometri la oră, iar pe drumurile expres, naţionale şi europene, de la 100 la 120 kilometri la oră.
Pe celelalte categorii de drumuri, viteza ar putea fi de 100 kilometri la oră în afara localităţilor. O altă prevedere în proiectul adoptat luni este eliminarea obligativităţii reexaminării în cazul suspendării permisului. Nici amenzile nu le mai convin senatorilor. În şedinţa de luni a fost propusă şi reducerea punctului de amendă de la 10 la sută din salariul minim pe economie (39 lei) la 19 lei.
Poliţia nu este de acord
Noul Cod Rutier adoptat la 1 decembrie 2006 a aliniat România la standardele europene. Potrivit Poliţiei Rutiere, dacă se vor aproba amendamentele propuse în Senat, ne întoarcem practic cu mult timp în urmă. "Limitele de viteză adoptate anul trecut în noul Cod Rutier au fost stabilite în conceptul de uniformizare a limitării vitezei în Uniunea Europeană. Acum, dacă aceste limite vor fi legiferate, vom ieşi practic din standardele europene.
Infrastructura rutieră din România nu este pregătită însă pentru limite de viteză mai mari decât cele actuale, chiar dacă acest lucru, teoretic, ar putea duce la fluidizarea traficului. Această fluidi