Piaţa asigurărilor generale şi de viaţă din România va atinge, în urmjătorii 10 ani un nivel de 11,5 miliarde de euro, de 7 ori mai mult decât în prezent. La valoarea actuală de 1,6 miliarde euro au contribuit în proporţie de 80% asigurările non-viaţă, după cum a estimat compania de consultanţă Roland Berger Strategy Consultants.
Până în 2017, ponderea asigurărilor generale în totalul pieţei se va reduce cu puţin peste 60%, în favoarea asigurărilor de viaţă, care vor înregistra un avans mai rapid. „Rata de creştere a veniturilor pe segmentul asigurărilor generale va fi redusă, aproximativ 16% pe an, faţă de 33% în perioada 2001-2006. În schimb, veniturile din poliţe de viaţă vor atinge 3,73 miliarde euro, în 2017, avansul anual fiind de 25%, comparativ cu 31% în perioada 2001-2006”, a declarat Codruţ Pascu, directorul general al filialei locale Roland Berger Strategy Consultants.
Cu toate acestea, piaţa de asigurări din România, susţinută de creşterea economică şi de creşterea puterii de cumpărare, mai are de parcurs un drum lung până la maturitate. În topul companiilor pe asigurările non-viaţă, în primele 9 luni ale acestui an, lider este Allianz Ţiriac cu o cotă de 19,5%, iar la cele de viaţă, ING are asigurat primul loc cu o cotă de 35,2%. (P.B.)
Piaţa asigurărilor generale şi de viaţă din România va atinge, în urmjătorii 10 ani un nivel de 11,5 miliarde de euro, de 7 ori mai mult decât în prezent. La valoarea actuală de 1,6 miliarde euro au contribuit în proporţie de 80% asigurările non-viaţă, după cum a estimat compania de consultanţă Roland Berger Strategy Consultants.
Până în 2017, ponderea asigurărilor generale în totalul pieţei se va reduce cu puţin peste 60%, în favoarea asigurărilor de viaţă, care vor înregistra un avans mai rapid. „Rata de creştere a veniturilor pe segmentul asigurărilor generale va fi redusă, aproximativ 16% pe a