Ministrul transporturilor Ludovic Orban a declarat pentru ZF ca proiectul privind legatura pe calea ferata intre Gara de Nord si Otopeni va costa circa 200 de milioane de euro si ar putea fi finalizat in trei ani.
"Valoarea proiectului urmeaza sa fie stabilita cu exactitate dupa terminarea studiului de fezabilitate pe care l-am pornit deja, dar cred ca va fi in jurul cifrei de 200 de milioane de euro, deci de cinci ori mai putin decat proiectul propus de primaria Bucuresti", a declarat Orban.
Crearea infrastructurii care sa lege Capitala de zona Otopeni a iscat o disputa intre Primaria Generala a Bucurestiului (PMB) si in Ministerul Transporturilor, cele doua institutii prezentand fiecare cate un proiect diferit in acest sens.
In timp ce Consiliul General al PMB a votat recent un proiect privind dezvoltarea unei noi linii de metrou Victoriei - Otopeni, lucrare evaluata la circa 1,1 mld. euro si cu o durata de finalizare de sapte ani, ministrul transporturilor a propus transformarea unei cai ferate deja in folosinta, pe care acum se transporta carburant spre avioanele de pe aeroportul Otopeni, pentru a deservi transportul de persoane. Calea ferata ar urma sa plece din Gara de Nord si ar trebui prelungita cu numai doi kilometri.
"Perioada necesara pregatirii proiectului, de la studiul de fezabilitate pana la licitatie, ar putea dura un an, timpul necesar constructiei propriu-zise fiind de circa doi ani", a declarat Orban.
Miza crearii acestei legaturi este una foarte mare, mai ales tinand cont de dezvoltarea imobiliara exploziva a zonei Baneasa-Otopeni din ultimii ani. Un mijloc de transport in comun eficient ar putea duce, pe termen scurt si mediu, la "aerisirea" traficului pana la Otopeni, pasagerii putand opta pentru un metrou - care ar putea transporta circa 50.000 de persoane zilnic - sau un tren in locul masinii personale.
In m