- Romulus BUCUR: „Mijloc folositor de predare a literaturii“
Scrierea creatoare poate fi importanta din mai multe motive, de diferite naturi. Daca fac o ierarhie subiectiva, care tine de motivatiile mele, e importanta in primul rind ca mijloc de pregatire pentru cei care intentioneaza sa devina scriitori sau care simt ca au ceva important de spus in domeniul literaturii; in al doilea rind, e considerata un mijloc bun, folositor, de predare a literaturii si, in al treilea rind, poate fi o metoda buna de dezvoltare a creativitatii personale, indiferent daca, sa spunem, persoana care urmeaza astfel de cursuri de scriere creatoare intentioneaza (sau nu) sa devina scriitor.
- Ruxandra CESEREANU: „Tehnica si cautarea de sine“
in felul in care se practica in Romania scrierea creatoare, exista doua tendinte care, de altfel, au fost discutate si in cadrul taberei Literatura provocata de la Ipotesti. Exista o prima nuanta, legata de varii tehnici de a scrie, si aici, predarea scrierii creatoare este mai rationala, mai rece, matematica intr-un anumit fel, pentru ca trebuie sa ofere niste formule pentru cei care vor sa invete asa ceva, pentru cei care vor sa devina scriitori. O a doua tendinta merge pe o cautare a sinelui, pe o questa launtrica: in cazul acesta nu se mai poate vorbi neaparat despre o tehnica formatoare in sens strict stilistic, ci de un debuseu sau de o forma de dezinhibare a launtrului care ar putea sa se exprime creator. Eu sint, mai cu seama, o adepta a celei de-a doua nuante, chiar daca nu o exclud pe cea dintii. Ceea ce devine interesant intr-un asemenea atelier de creative writing este lucrul urmator: poti sa transformi, sa preschimbi un tinar care are, sa zicem, o picatura de talent, intr-un scriitor, intr-o jumatate de scriitor, intr-un sfert de scriitor?; in ce-l transformi?
In masura in care el invata niste tehni