Piata audiovizualului din Romania este in continua miscare. Una dintre cele mai interesante informatii este furnizata pe blogul lui Catalin Tolontan: in urma cu cateva zile, Dan Diaconescu a semnat vanzarea unei parti minoritare din OTV catre intermediari in spatele carora s-ar afla Sorin Ovidiu Vantu.
Pentru moment, Dan Diaconescu ramane majoritar, sustine Tolontan, insa dealul final, care se intinde pe cativa ani, prevede trecerea in etape a actiunilor OTV catre Vantu. Desi postul lui Diaconescu nu se va alipi formal grupului Realitatea-Catavencu, Sorin Ovidiu Vantu va ajunge sa detina, in 2008, controlul de business pentru aproape 10% din piata de TV.
Potrivit surselor citate, conditia lui Diaconescu a fost de a fi pastrata libertatea de decizie in privinta continutul postului.
In acest moment, cota de piata a OTV este de aproximativ 5%, iar structura publicului, in ciuda unei imagini mai degraba negative, este comparabila cu cea a televiziunilor comerciale. Cert este ca, in ultimii ani, OTV a inregistrat o crestere spectaculoasa de audienta, aspect exploatat foarte bine de patronul OTV, Dan Diaconescu.
De-a lungul timpului, au existat informatii despre negocieri de vanzare a OTV cu apropiati ai fostului premier Adrian Nastase, cu boss-ul Pro Tv, Adrian Sarbu, dar si cu Sorin Ovidiu Vantu. De fiecare data insa, Dan Diaconescu a preferat sa mai amane vanzarea, incercand sa obtina un pret mai bun, pe care, se pare, l-a obtinut zilele trecute de la SOV.
Pe de alta parte, Adrian Sarbu pierde teren in fata lui Vantu pe zona televiziunilor de business. Desi a anuntat cu mult timp inaintea lui Vantu lansarea unui post de business, SOV i-a luat-o inainte scotand pe piata The Money Channel inca de anul trecut.
Pare chiar ca boss-ul Pro Tv, recent numit director operational al Central European Media Entreprises (CME