Dezvoltarea puternica a pietei de izolatii aduce pe piata locala o tehnologie de nisa, folosita intens pe piata din Europa de Vest - sistemele de izolatii cu celuloza. Chiar daca produsul este nou pe piata locala, investitiile in capacitati locale de prod
Distribuitorii de sisteme de izolatii cu celuloza apreciaza ca in urmatorii doi ani valoarea pietei pentru sistemele de izolatie cu celuloza va depasi 2 milioane de euro, avand in vedere ca in prezent piata se afla intr-un stadiu incipient.
Unul dintre cele mai importante aspecte ale constructiei unei cladiri o reprezinta izolarea termica corespunzatoare. Alegerea atenta a produselor folosite la realizarea izolatiilor termice va spori simtitor confortul. Totodata trebuie luate in considerare si alte aspecte, cum ar fi economisirea energiei printr-o izolare termica imbunatatita.
Daca nu este luata in considerare inca din faza de proiect, reabilitarea energetica ulterioara poate aduce cheltuieli nedorite, potrivit jucatorilor de profil. Capitalul introdus in izolatia termica atrage dobanzi sub forma scaderii costurilor pentru incalzire. Spre exemplu, daca se izoleaza un tavan al unei case vechi cu un material izolator de 20 cm, se poate echivala cu o dobanda a capitalului investit de 30 pana la 50%.
"Datorita cresterii agresive a preturilor la gaze, curent si lemn de foc, fiecare watt (n.r. - termic) economisit va conta foarte mult in viitor, iar cei care vor construi in perioada urmatoare vor fi nevoiti sa se gandeasca foarte atent la modul in care o vor face (n.r. - tehnologiile clasice, case de lemn sau pasive) si ce materiale termoizolante aleg sa foloseasca (n.r. organice sau anorganice)", a declarat Dan Oprea, directorul general al Isocell, companie specializata in izolatii cu celuloza.
Materiale izolatoare sunt considerate materialele cu o valoare (lambda) mai mica