In ciuda expansiunii continue a producatorilor straini pe piata locala de constructii, cativa antreprenori locali au reusit sa-si dezvolte afacerile fara sa vanda participatiile pe care le detin in cadrul companiilor pe care le conduc. Acesta este cazul lui Daniel Guzu, care a infiintat in 1994 afacerea cu lacuri si vopsele Guzu Chim, ulterior transformata in Fabryo Corporation, si nu a iesit din actionariatul companiei. Din contra, a ales sa investeasca in dezvoltarea unei noi afaceri in parteneriat cu fondul de investitii suedez Oresa Ventures, care detine jumatate din actiunile Fabryo.
Astfel de exemple sunt intalnite tot mai rar in cazul producatorilor locali de materiale de constructii, majoritatea antreprenorilor de profil fiind tentanti sa vanda companiile pe care le-au fondat pentru a investi in alte domenii.
Presiunea producatorilor straini pentru a intra prin achizitii pe piata locala este justificata de cresterea accelerata a sectorului de constructii, datorita investitiilor de pe piata imobiliara. Una dintre dovezi este competitia de pe piata spatiilor comerciale din Bucuresti, care va incepe puternic de anul viitor, cand vor fi livrate inca trei mall-uri. Planurile dezvoltatorilor nu se opresc aici, iar pentru urmatorii ani sunt anuntate circa 15 centre comerciale in Capitala.
In plus, piata imobiliara locala se maturizeaza si apar tot mai multe proiecte mamut, cu o populatie stabila mai mare de 3.000 de persoane. In numarul curent al revistei Business Construct vom arata cum anume se proiecteaza un astfel de minioras si cum se poarta negocierile dintre primarii si investitori pe acest subiect.
In plus, cresterea oraselor este impiedicata de cele mai multe ori de divergentele dintre administratie si societatea civila, care nu se inteleg atunci cand se discuta despre strategia de dezvoltare a oraselor.
Una dintre marile p