După ce mobilierul ieftin a cucerit piaţa romănească, a venit şi vremea comercianţilor de mobilă de lux să-şi incerce norocul. Marile firme europene incep să-şi facă showroom-uri pentru a-i forma viitorii consumatori.
După ce mobilierul ieftin a cucerit piaţa romănească, a venit şi vremea comercianţilor de mobilă de lux să-şi incerce norocul. Marile firme europene incep să-şi facă showroom-uri pentru a-i forma viitorii consumatori.
Vănzările de mobilă pe piaţa romănească s-au ridicat anul trecut la 977 de milioane de euro, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din Romănia (APMR).
Piaţa romănească de mobilier a inregistrat in ultimii patru ani o creştere medie anuală de peste 10%, iar ritmul accelerat se va menţine. In 2006 piaţa a crescut cu 30% faţă de 2005, iar in 2011 va atinge valoarea de 1,1 miliarde de euro.
SEGMENTUL DE LUX. Estimările arată că şi piaţa mobilei de lux este in creştere in Romănia cu 10-15%. Moment prielnic pentru ca firmele europene mari să decidă să deschidă magazine şi showroom-uri sub brand propriu. Primul pas a fost făcut ieri de către grupul italian Natuzzi, care a deschis in Bucureşti un magazin sub marcă proprie, in parteneriat cu firma Class Mob, deţinută de Camelia Şucu. Investiţia se ridică la 600.000 de euro şi va fi amortizată in trei ani. Class intenţionează să mai deschidă anul viitor alte două magazine, de dimensiuni mai mici, la Constanţa şi Cluj-Napoca, investiţia totală fiind estimată la 600.000 de euro. "Am vrut să fim prezenţi la Bucureşti, un oraş dinamic. Astăzi este un prim pas, dar ne uităm in viior, peste 10 ani", a declarat Franco Nettis, director de vănzări Natuzzi pentru Europa de Est.
Clasa medie. Prima companie străină care a intrat pe piaţa de retail de mobilă din Romănia a fost grupul suedez Ikea, care a deschis primul magaz