Praktiker, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata mondiala de bricolaj si liderul pietei locale, a anuntat o crestere a profitului net de 9,7% in al treilea trimestru, in conditiile maririi volumului de vanzari inregistrate in Europa de Est, anunta Bloomberg.
Nivelul venitului net s-a majorat pana la valoarea de 35,4 milioane de euro, de la 32,3 milioane de euro raportate anul trecut, depasind previziunile analistilor financiari care se asteptau la o suma de 33,8 milioane de euro.
Vanzarile au crescut cu 27,1%, ceea ce echivaleaza cu o majorare de pana la 1,04 miliarde de euro.
Praktiker a deschis noi magazine in Europa de Est, mai ales in Romania si in Bulgaria, ceea ce i-a adus o majorare semnificativa a vanzarilor. Marele retailer german a realizat vanzari in reteaua internationala de 28% din volumul total. Majorarea veniturilor este pusa si pe seama integrarii companiei Max Bahr, achizitionata in august 2006.
“Este clar ca am reusit sa ne majoram cota de piata in comparatie cu competitorii nostri, ca urmare a unei polici de pricing agresive”, a declarat directorul general al Praktiker, Wolfgang Werner.
Lantul de magazine Praktiker este renumit pentru campaniile de reduceri de 20% pentru orice produs pe care le initiaza. Vanzarile inregistrate de magazinele din Germania au scazut cu 0,6%, ceea ce reprezinta o redresare fata de deprecierea de 9% suferita in lunile iulie si august.
In acest conditii, Praktiker isi reitereaza previziunile pentru tot anul curent, preconizand ca va atinge un profit operational de 125 de milioane de euro.
Actiunile Praktiker au crescut cu 93 de centi, ceea ce inseamna o majorare de 3,7%, atingand pragul de 26,14 euro, la Bursa din Frankfurt.
Prezent pe piata locala inca din 2002, Praktiker detinand in prezent 18 magazine peste tot in tara. Anul trecut, Praktiker Romania a avut o