Lansarea unor modele noi si lipsa noutatilor dau nastere unei sezonalitati a vanzarilor pentru producatorii auto. Perioadele bune de vanzari, ca rezultat al introducerii unor produse noi, tentante pentru clienti, sunt urmate de dusuri reci sau cel putin nu la fel de calde
O analiza a cifrelor de vanzari, furnizate de ACEA, arata ca performerii in materie de cresteri relative, in primele 9 luni ale anului, si-au revenit dupa scaderi inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Fenomenul se manifesta si in sens invers, cei care au avut cresteri relative, calculate in primele 9 luni ale lui 2006 prin raportare la acelasi interval din 2005, au inregistrat scaderi in perioada ianuarie-septembrie 2007 comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Dincolo de explicatia matematica, secretul fluctuatilor se leaga de lansarea unor modele noi. Majoritatea producatorilor, care in 2006 inregistrasera scaderi, fata de 2005, si-au revenit prin lansarea unor generatii actualizate sau a unor modele noi.
General Motors, grup care in primele 9 luni ale lui 2006 in Europa a inregistrat o scadere de 3,6% fata de aceeasi perioada a lui 2005, a crescut in cele trei trimestre ale acestui an cu 2,3% raportat la acelasi interval al anului 2006. Astfel cifrele de vanzari din anii impari sunt apropiate ca valoare, si nu intamplator coincid cu reimprospatarea a doua din cele mai populare modele din gama Opel. Astra H a fost lansat la jumatatea lui 2004, dar contributia sa la cifra de afaceri s-a resimtit in anul 2005. In acest an rolul de best-seller a fost preluat de Opel Corsa D, iar raspunsul publicului a fost pe masura, vanzarile urcand spre nivelul de acum doi ani.
Un alt grup care acum se afla pe val, dupa ce anul trecut si- a vazut vanzarile intrand la apa este Ford. In ianuarie-septembrie 2006, vanzarile au scazut cu 2,3% fata de aceeasi perioada