Compania americana Wal-Mart, lider mondial pe piata de retail, se arata interesata de a-si consolida cota de piata in cele 13 state non-americane in care si-a deschis locatii, sperand sa adauge si Rusia pe lista care include deja state ca Marea Britanie, China si Japonia, informeaza International Herald Tribune.
Un lucru e cert: business-ul international al americanilor de la Wal-Mart inregistreaza cresteri mai ridicate decat afacerea din Statele Unite, totalizand 22% din vanzarile totale de anul trecut, de 345 miliarde de dolari, conform declaratiilor lui Lee Scott, CEO Wal-Mart. Vanzarile internationale vor reprezenta, in viitor, “o parte si mai importanta din afacere”, sustine Scott.
Insa Wal-Mart nu va abandona politica de crestere a vanzarilor in hypermarket-urile americane. In primul semestru al anului in curs, Wal-Mart a inregistrat rezultate modeste, consecinta faptului de a renunta la segmentul fashion, concentrandu-se pe dimensiunea traditionala a afacerii Wal-Mart: preturile scazute.
Profitul Wal-Mart a fost reevaluat la o valoare mult mai scazuta imediat dupa aparitia, in august, a rezultatelor celui de-al doilea trimestru. Compania a citat o economie in declin, analistii sustinand ca marea problema a retailer-ului american o reprezinta mix-ul de produse de pe rafturile magazinelor sale. Cu toate acestea, oficialii Wal-Mart raman optimisti in ceea ce priveste vanzarile de sarbatori.
Pentru trimestrul curent, Wal-Mart si-a ridicat estimarile vanzarilor sale pe fondul reducerilor de costuri. Incasarile din State au scazut cu 0,8% in luna septembrie, de la 1,9% anul trecut si 3% in 2005. Mai mult, actiunile companiei au inregistrat o scadere de 15% in ultimul an, reprezentand cam o treime incepand din momentul preluarii conducerii companiei de catre Scott, in anul 2000.
Wal-Mart intentioneaza momentan sa patrunda pe piata ruse