Deschiderea stagiunii la Opera nu a trecut nici ea neobservata, asa cum s-a intamplat cu majoritatea evenimentelor similare ale caror organizatori au realizat ca trebuie sa "invinga" vecinatatea Festivalului "Enescu" printr-o ingeniozitate sporita.
Surpriza oferita de Catalin Ionescu-Arbore, directorul Operei Nationale din Bucuresti, publicului sau a fost prezenta Leontinei Ciobanu-Vaduva in rolul Margareta din Faust de Gounod, in doua spectacole.
Din pacate, o umbra a aparut inca din primul act asupra distributiei, prin prestatia neasteptat de slaba a baritonului invitat Julian Konstantinov. Greu de spus de ce a trebuit adus din Bulgaria un astfel de Mefisto, cu o maniera de cant destul de brutala si inexacta, plus un accent in franceza foarte indepartat de original, cand de basi nu ducem lipsa (oricare dintre distributiile de stagiune - Pompeiu Harasteanu, Mihnea Lamatic, Horia Sandu - ar fi fost preferabila).
Altfel, spectacolul este cat se poate de reprezentativ pentru opera bucuresteana, regia lui Alexandru Tocilescu reusind sa puna in valoare fara a forta limitele ansamblului. Am revazut si reauzit cu placere Corul Operei, care a dovedit, ca de obicei, acea expresivitate si acel rafinament pe care le cere muzica lui Gounod, o scriitura atat de gratioasa, de transparenta. In opera, Gounod a stiut sa dea ce avea mai bun si sa aduca o anumita poezie contrabalansand bel canto-ul si romantismului germanic, stilul sau ramanand extrem de personal, urmarind puritatea scriiturii, frumusetea liniei, sobrietatea discursului.
Cuvinte frumoase se pot spune despre rolurile secundare, dintre acestea de mare succes bucurandu-se, pe buna dreptate, baritonul Iordache Basalic. Robert Nagy nu ne-a surprins in rolul Faust, evoluand in limitele cunoscute, singura intrebare fiind de ce nu s-a cautat un oaspete strain pentru rolul sau si nu pentru cel al