Grupul nipon Sony a raportat, pentru primul semestru fiscal, un avans de 312,6% al profitului net, la 140 miliarde yeni (1,219 miliarde dolari), in contextul unor vanzari nete de 3.670 miliarde yeni (31,9 miliarde dolari), in urcare cu 12,4% fata de perioada similara din 2006. In intervalul iulie-septembrie, profitul a urcat cu 4.287%, la 73,7 miliarde yeni (641 milioane dolari), potrivit raportului financiar al companiei. Sony a obtinut un profit operational de 787 milioane dolari, fata de o pierdere de 181,2 milioane de dolari inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut. Compania lasa impresia ca isi continua revenirea, dupa ce a disponibilizat sute de angajati, a renuntat la operatiunile care nu aduceau profit si s-a concentrat asupra produselor de baza, precum camerele digitale Cyber-shot si televizoarele Bravia LCD. Divizia de jocuri a Sony a continuat sa inregistreze rezultate negative, intrucat a fost nevoita sa vanda consola de jocuri PlayStation 3 in pierdere, pentru a putea concura cu grupul Nintendo, care a raportat vanzari ridicate la consola Wii. Sony estimeaza ca problemele de pe piata creditelor ipotecare riscante si pretul ridicat al petrolului vor avea numai un impact limitat asupra cererii. "Consumatorii au redus din cheltuieli, din cauza incetinirii sectorului imobiliar si a majorarii pretului la petrol. Noi nu credem ca este nevoie sa revizuim substantial in scadere asteptarile pentru operatiunile din SUA", a afirmat Nobuyuki Oneda, directorul financiar al Sony. Compania si-a revizuit in urcare previziunile cu privire la profitul operational, obtinut in anul fiscal care se va incheia in martie 2008, la 3,9 miliarde de dolari. Grupul nipon Sony a raportat, pentru primul semestru fiscal, un avans de 312,6% al profitului net, la 140 miliarde yeni (1,219 miliarde dolari), in contextul unor vanzari nete de 3.670 miliarde yeni (31,9 miliarde do