Considerat cel mai extraordinar interpret liric de pe teritoriul Rusiei, Vladislav Piavko a fost prim-tenor al Teatrului Balsoi ani indelungati. A aparut pe mari scene europene de opera, alaturi de solisti de renume - Gena Dimitrova, Anna Tomova-Sintova, Raina Kabaivanska, Berit Lindholm s. a. Piavko a cantat multi ani alaturi de sotia sa, Irina Arkhipova, legendara mezzosoprana a Rusiei. A fost unul dintre cei patru tenori care, in intreaga existenta a operei Guglielmo Ratcliff de Pietro Mascagni, si-au interpretat live rolul pe scena. Mai mult, pentru acest rol a fost decorat la Livorno cu medalia de aur, iar pentru inregistrarea operei Suflete moarte de Rodion Scedrin a fost premiat de Critic Choice England.
Muzicienii din ziua...
In virtutea perpetuarii celebrei scoli muzicale rusesti, educa tineri muzicieni, pe care adesea ii ia cu el in turnee, asa cum a fost cazul, recent, cu concertele sustinute in Romania.
- Cum vedeti scoala ruseasca de muzica in prezent?
- In Rusia inca mai exista maestri care ii pot invata pe tineri sa cante. Am informatii din toata lumea si stiu ca in acest camp, cel didactic, sunt numiti profesori niste paraziti, care nu fac altceva decat sa distruga vocile tinerilor; nu percep individualitatile vocilor si predau la modul "canta ca si mine". Iar asta nu e posibil. Emisia sunetului trebuie sa fie aceeasi pentru soprana, pentru tenor, pentru bariton, pentru bas, mezzosoprana. Restul tine de stilul de a canta, de scoli diferite de muzica. Exista scoala italiana, scoala rusa, dar stilul difera. Iar acesta vine de la limba. In italiana, exista vocale deschise. Francezii vorbesc nazal. Daca insa ai educatia emisiei sunetului, poti crea echilibru in interiorul limbii ca sa nu rupi sunetul.
- Ati afirmat ca tinerilor le lipseste educatia. Vorbiti-mi despre tinerii pe care ii pregatiti dumneavoastra.