Dupa ce autoritatile germane vor modifica "Legea VW", Porsche va avea cale libera pentru a achizitiona cel mai mare producator auto european.
O lege germana veche de 47 de ani reprezenta singurul obstacol care statea intre Porsche si intentia sa de a prelua producatorul de automobile Volkswagen, scrie International Herald Tribune. Aceasta bariera a picat in momentul in care Comisia Europeana a declarat "Legea VW" ilegala.
Judecatorii Curtii Europene de Justitie au hotarat neconstitutionalitatea asa-numitei "Legi Volkswagen", prin care guvernul german proteja gigantul auto impotriva unei preluari nedorite.
Decizia a miscat din loc o "piatra de moara" care statea in calea dezvoltarii economiei de piata din Europa, dar in acelasi timp a reprezentat si un moment de cotitura al industriei auto germane.
Analistii considera ca imediat ce Porsche va putea sa-si mareasca numarul de locuri din consiliul de administratie al Volkswagen, nu va ezita sa devina actionarul majoritar al companiei. Astfel, micul, dar profitabilul producator de masini sport "ar inghiti" o companie de 14 ori mai mare.
In ultimii doi ani Porsche si-a marit constant participatia pe care o detine in cadrul Volkswagen, neascunzandu-si nici o clipa intentia finala. Mai mult, pentru a continua achizitia de actiuni, compania a contractat o linie de credit in valoare de 14 mld. dolari (9,8 mld. euro), cu toate ca oficialii Porsche au declarat ca va mai dura ceva timp pana cand vor ajunge sa detina 51% din actiunile Volkswagen.
Presedintele Porsche, Wendelin Wiedeking, spune ca vrea sa transforme Volkswagen intr-o companie care sa rivalizeze cu Toyota, ceea ce reprezinta o mare provocare care ar necesita, cel putin, recuperarea cotei de piata pe care compania a pierdut-o in Statele Unite.
De asemenea, Wiedeking nu se arata prea ingaduitor cu modelele de auto