PepsiAmericas, cel de-al doilea mare imbuteliator pentru Pepsi, a raportat o crestere a profitului net trimestrial, ca urmare a majorarii in volum a afacerilor sale din in Europa Centrala si a unei politici de pricing favorabila, ceea ce a determinat cresterea actiunilor cu 6%. Competitorul sau, Coca-Cola Enterprises, a anuntat, pentru al treilea trimestru, castiguri in concordanta cu estimarile, in conditiile in care cererea venita din partea consumatorilor nord americani a scazut din cauza cresterii preturilor ca urmare a scumpirii aluminiului si a indulcitorilor, informeaza presa internationala.
"Afacerile noastre din Europa continua sa contribuie cel mai mult la afacerile noastre, intrucat in Romania inregistram o crestere de doua cifre a veniturilor, o politica de pricing solida in toate pietele noastre, dar si beneficii datorate ratei de schimb favorabile", a declarat Robert Pohland, directorul executiv al companiei.
Cu toate acestea, imbuteliatorul Pepsi a suferit o descrestere in volum de 1,6% pe piata din Statele Unite ale Americii, unde bauturile carbonatate au continuat sa inregistreze scaderi ale vanzarilor. In ceea ce priveste portofoliul sau de produse necarbonatate, excluzand apa, acesta isi mentine cresterea de doua cifre la 11%.
In al treilea semestru, profitul net al PepsiAmericas a crescut cu aproape 35%, pana la 71,5 milioane de dolari (50,2 milioane de euro), ceea ce echivaleaza cu o crestere de 55 de centi (38,6 eurocenti) pe actiune. Veniturile s-au majorat cu 11%, pana la 1,18 miliarde de dolari (8,29 miliarde de euro).
La incheierea celor noua luni, Coca-Cola Enterprises a raportat o crestere de 25,8% a profitului net, insa veniturile operationale au suferit deprecieri pe fondul scaderii vanzarilor in America de Nord si in Europa. Compania a inregistrat o majorare a profitului de 55 de centi (38 de eurocenti) pe actiune