Accenture, companie americana de outsourcing prezenta pe piata autohtona, a decis recent sa puna la conducerea operatiunilor sale un roman, o persoana care sa stie foarte bine piata de aici. Cum companiile concurente sunt conduse de straini, americanii au ales o persoana care condusese o companie din telecom, ne spune Business Magazin.
Aceasta practica este deseori folosita pentru pozitiile de top management, pentru cele care necesita experienta. In ultimul timp a inceput sa se aplice insa si celor din middle management, la pozitii-cheie - finantisti, ingineri, proiectanti, medici. Domeniile cele mai predispuse la "furtul" de angajati in momentul de fata sunt, de regula, toate cele care se confrunta cu un deficit de personal calificat. ?Serviciile de head-hunting sunt solicitate si in constructii (pentru pozitii de ingineri, pozitii specializate in domenii tehnice, proiectanti, maistri), in productie, outsourcing, IT, in domeniul medical etc. Head-hunting-ul se practica si in cazul pozitiilor extrem de specializate, indiferent de domeniul de activitate?, spune Laura Radulet, PR specialist la firma de recrutare Lugera & Makler.
Functiile nou-aparute, indiferent de domeniu, sunt atat de specializate, incat sunt foarte putine persoane care sa aiba experienta necesara. Solutiile de gasire a unor oameni capabili sa le ocupe trebuie sa ia in calcul mai mai multi factori - timpul pe care il are compania pentru a asigura ocuparea functiei respective, bugetul disponibil pentru salarizare sau training si organigrama prevazuta - mai exact, daca firma poate sa-si permita sa aiba pe aceeasi functie un singur angajat sau doi (o persoana cu experienta si un junior). "Sa luam exemplul pozitiei ?category manager? din FMCG. Nu e nici brand manager, nici product manager, nu face parte nici din departamentul de vanzari. E un rol cu totul aparte, care afara exista