O viata de om nu este de ajuns pentru a vizita fizic toata lumea, dar daca dorim sa ne cunoastem exact planeta pe care traim si culturile care o populeaza, ne bazam pe constiinta noastra colectiva, internetul. In 1997, aparea Google, motorul de cautare care, la acea data, anunta ca a indexat 25 de milioane de pagini web si te invita sa cauti in ele ce vrei, ca intr-o enorma carte deschisa. Acum, specialistii estimeaza ca Google a ajuns la aproximativ 25 de miliarde de pagini web indexate, o cifra absolut halucinanta. In prezent, majoritatea motoarelor de cautare dau rezultatele in functie de cuvinte-cheie. Insa aceasta clasica metoda deja si-a dovedit falimentul in fata zestrei uriase de pagini web, pentru ca este tot mai greu de localizat informatia exacta care te intereseaza pe tine. Rezolvarea problemei este ca motorul de cautare sa inteleaga limbajul natural, uman.
Viitorul va fi, asadar, al internetului semantic in care niste algoritmi software speciali vor recunoaste relatiile dintre cuvintele din propozitie. De pilda, daca pe Semantic Web vei cauta "Vreau o pizza buna acasa", softul va recunoaste relatia dintre cuvintele "pizza" si "buna", ca si faptul ca pizza este produsul unei pizzerii. Astfel, va cauta pe internet restaurantele care fac pizza buna, dupa comentariile lasate pe web de catre cei care au trecut prin pizzeria respectiva. Acelasi program va identifica orasul in care te afli prin adresa IP a computerului tau si astfel va afisa doar restaurantele din vecinatatea ta. O alta aplicatie importanta va fi reprezentata de comunicarea directa cu un computer. Masinaria ar putea intelege astfel ce sa faca daca ii spui ca esti foarte obosit si trist cand te intorci acasa. In contextul unei case inteligente, in care computerul controleaza toate aparatele, acesta ar putea reduce intensitatea luminilor din camera, ar trage draperiile si ti-ar crea pe