Pana in 2007 principalul avantaj al leasingului in comparatie cu creditul bancar in ceea ce priveste achizitia unui automobil era de "evitare" a taxei vamale de 30% - pentru masinile fabricate in afara Europei, aceasta fiind achitata la sfarsitul perioadei si facea referire la valoarea reziduala a automobilului, diminuand semnificativ valoarea acesteia.
In primele opt luni ale anului curent 35% din totalul autoturismelor de import, adica 44.767 de unitati, au fost achizitionate in sistem leasing, in timp ce restul, de 65% dintre clienti au preferat sa-si cumpere masina printr-un credit bancar sau cash, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule.
In ceea ce priveste vanzarea autoturismelor autohtone, numai 12% dintre clienti au optat pentru achizitia in leasing, restul de 66.538 apeland la metode ceva mai traditionale.
In majoritatea cazurilor, companiile de leasing ofera finantare din fonduri obtinute prin credite de la banci, avand un grad de indatorare ridicat.
Dar, cum este mai avantajos? Spre exemplu, pretul cash al unui Renault Megane (cel mai bine vandut automobil din segmentul compact in T1 pe piata din Romania), cu o echipare medie si un motor diesel de 1,5 litri dCi si 85 CP este de 13.655 euro fara TVA, 16. 249 euro cu TVA. Daca se opteaza pentru o achizitie in sistem leasing pe o durata de 3 ani cu un avans de 30%, se va plati lunar o rata de 298,5 euro fara TVA (355,29 euro cu TVA), valoarea reziduala de 20% fiind inclusa in rata lunara. In schimb, pentru acelasi automobil achizitionat printr-un credit, pe aceeasi perioada, cu acelasi avans, se va plati o rata lunara de 369,58 euro.
Pentru a oferi o mai buna imagine asupra procedurii de obtinere a unui credit sau de achizitie a unui automobil in leasing, alaturat sunt prezentate documentele necesare, precum si o demonstratie de calcul.