Dupa ce a pierdut multe batalii in fata rivalului Google, Microsoft castiga in sfarsit una, scrie Business Week referindu-se la afacerea de 240 de milioane de dolari incheiata intre Microsoft si site-ul de socializare Facebook.
Vanzand 1,6 procente din actiunile sale contra sumei de 240 milioane de dolari catre Microsoft, oficialii Facebook refuzand oferta competitorului Google.
Pentru Microsoft, aceasta afacere accentueaza importanta tot mai mare a publicitatii online. Producatorul din Redmond va avea, prin contract, dreptul de gestionare asupra bannerelor publicitare care apar pe site-ul Facebook in afara Statelor Unite, unde se regasesc circa 60 de procente din cei 49 de milioane de vizitatori, informeaza presa straina.
Acordul, incheiat dupa cateva saptamani de negociere, este considerat o lovitura importanta data gigantului Google, avand in vedere potentialul de publicitate pe care il are de oferit Facebook. Pretul pe care l-a platit Microsoft pentru participatie, si care evalueaza compania la 15 miliarde de dolari, explica de ce Mark Zuckerberg, fondatorul site-ului de socializare, a respins oferta de 1 miliard de dolari lansata de Yahoo.
Tranzactia reflecta si cresterea importanta pe care a inregistrat-o Facebook de la lansare. Reteaua de socializare are circa 200.000 de inregistrari in fiecare zi si, potrivit site-ului de monitorizate Hitwise.com, Facebook a primit in saptamana 14-20 octombrie circa 1% din vizitele totale din internet si a anuntat dublarea numarului de utilizatori in ultimul an.
Evaluarea companiei Facebook face ca achizitia MySpace de compania News Corp a magnatului Rupert Murdoch contra sumei de 580 milioane de dolari sa para un chilipir, scrie Business Week.
Daca investitorii se temeau ca Microsoft ar putea cheltui prea mult pentru o participatie Facebook, s-a dovedit ca gigantul din Redmond a cumpar