"Speram ca investigatia Comisiei Europene sa dureze maximum trei luni, pentru ca Ford vrea sa inceapa productia in Romania, in primavara viitoare. Comisia nu poate amenda Romania in legatura cu contractul de privatizare a Automobile Craiova, pentru ca tranzactia nu s-a efectuat", a declarat presedintele comisiei de privatizare a fabricii de la Craiova, fostul secretar de stat Sebastian Vladescu, pentru The Money Channel.
Potrivit lui Vladescu, Ford nu va putea vinde uzina de la Craiova decat catre un afiliat 100% al sau, nu va putea reduce productia din Romania decat in caz de recesiune pe piata globala sau daca automobilele produse la Craiova nu vor indeplini standardele de calitate impuse de piata. De asemenea, daca nu va efectua investitiile angajate, Ford va plati statului roman sume echivalente celor neinvestite.
Avand in vedere ca un contract precum cel incheiat cu Ford are o importanta strategica si nationala, s-a impus consultarea Parlamentului si adoptarea unor derogari de la legislatia in vigoare, astfel ca Vladescu a asigurat ca nu exista ajutoare de stat in aceasta tranzactie. Potrivit presedintele comisiei de privatizare a Daewoo Craiova, primii care ar fi contestat contractul ar fi fost chiar concurentii companiei Ford.
Pana la obtinerea acceptului Comisiei Europene nu se poate vorbi despre ajutoare de stat, toate clauzele fiind suspendate, insa ar putea fi o problema daca decizia Bruxelles-ului intarzie mai mult de trei luni, a mai spus Vladescu.
In cazul aparitiei unui vicii ascunse, statul roman se angajeaza sa plateasca integral suma platita de Ford pentru Automobile Craiova, iar Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) va plati orice sanctiuni din domeniul concurentei aplicate uzinei inaintea privatizarii.
"Speram ca investigatia Comisiei Europene sa dureze maximum