Petrom, cea mai mare companie romaneasca, a indraznit sub conducerea austriecilor de la OMV sa treaca granitele si sa se dezvolte si pe alte piete dupa ce OMV a stabilit un target precis pentru compania preluata in 2004: Petrom trebuie sa devina o multina
In mai putin de trei ani, planul austriecilor a inceput sa prinda contur dupa ce Petrom a intrat pe piata din Bulgaria si Serbia prin preluarea retelelor OMV care activau in aceste tari, a pasit in Rusia, locatie tintita de orice companie petroliera in cautare de noi resurse, si a patruns si in Kazahstan, unde a investit peste 150 de milioane de euro.
Potrivit austriecilor, expansiunea Petrom nu se va opri aici, o alta posibila tinta fiind Ucraina. OMV a fost printre primele grupuri care au intuit potentialul de crestere al Romaniei, iar cartea pe care a jucat-o prin participarea la privatizarea Petrom a fost poarta de deschidere pentru toata piata est-europeana.
In afara de oportunitati masive de crestere, contributia concreta a Petrom la castigurile OMV este uriasa, cel mai important factor fiind rezervele foarte mari de titei si de gaze de care compania romaneasca dispune.
Pentru a ajunge la statutul de multinationala, Petrom a trecut in cei aproape trei ani de la privatizare printr-o serie de modificari majore care au avut ca rezultat trecerea de la pierderile de 240 de milioane de euro din 2004 la profituri de 266 mil. euro doar in primele sase luni ale anului. Rezultatele sunt si o urmare a investitiilor pe care austriecii le-au facut in companie.
Desi planul initial era acela de a aduce
3 miliarde de euro in Petrom pana in 2010, Wolfgang Ruttenstorfer, presedintele OMV, a declarat recent ca bugetul va fi semnificativ depasit. Starea companiei din hartii nu prea a conicis cu realitatea, spunea seful OMV.
Austriecii vor aduce doar in Petrobrazi, una dintre c