Un numar de 551 de candidati s-au inscris in cursa pentru cele 35 de locuri rezervate Romaniei in Parlamentul European
Partidele mari se pregatesc sa cheltuiasca cel putin cate un milion de euro in campania pentru alegerile europarlamentare din 25 noiembrie. Presedintele Traian Basescu, care a convocat un referendum pe tema votului uninominal in aceeasi zi cu euroalegerile, va avea propriul buget de campanie, din donatii, si porneste cu un plus de aproximativ 230.000 de euro, care i-au ramas din campania pe care a dus-o impotriva demiterii sale in aprilie.
Experienta arata insa ca sumele cheltuite in campanie depasesc in general bugetele stabilite din vreme de managerii partidelor.
"Sper ca nu vom depasi un milion de euro", a spus ieri secretarul general al PNL, Dan Motreanu. El afirma ca cel putin jumatate de milion va merge la mass-media, pentru spatiu publicitar, in timp ce sume importante vor fi alocate pentru logistica si consultanta.
PNL lucreaza la partea de mesaj politic cu Multimedia Political Communication a lui Dan Andronic, in vreme ce ambalajul publicitar va fi realizat de firma Brightness a lui Bogdan Manea, fost director de creatie la Saatchi and Saatchi.
Motreanu spune ca fiecare organizatie va plati pentru campania la nivel local. El afirma ca PNL se va concentra doar pentru campania pentru alegerile europarlamentare, unde liderii partidului si-au propus sa nu ia un procent mai mic de 17,5% la nivel national " scorul partidului inregistrat la locale in 2004. "Nu am luat inca o decizie cu privire la modul in care ne vom raporta la referendumul lui Basescu pe tema votului uninominal", a mai spus liberalul.
Democratii sustin insa ca votul uninominal va fi o tema importanta in campania lor, desi, pentru moment, nu se poate vorbi de coordonarea mesajelor si a staffului de campanie al PD cu cel al presedintie