Piesele Teatrelor Odeon şi BelDor din Bucureşti au umplut la refuz sălile de spectacole craiovene în cea de-a patra seară dedicată Zilelor Municipiului Craiova. Teatrul Naţional „Marin Sorescu“ a găzduit miercuri seară două reprezentaţii de succes ale Teatrului Odeon. În Sala „I.D. Sîrbu“ s-a jucat „Şefele“ cu Doina Lazăr, Coca Bloos, Emilia Dobrin, pe muzica Adei Milea, în regia lui Sorin Militaru, în vreme ce Sala „Amza Pellea“ a găzduit reprezentaţia „Marchizul de Sade“, cu Florin Zamfirescu, Gelu Niţu, Diana Gheorghian. Şi dacă „Şefele“ au vorbit despre lumea de azi, Werner Schwab ducând experienţa cruzimii la limită, violând deliberat sensibilitatea publicului, cu disperare, dramatism şi poezie, îmbinând graţia cu grotescul, captivând spectatorul în delirul celor trei bătrâne, străine şi singure care stau la taifas, „Marchizul de Sade“ a vorbit de cenzura care stârneşte nămeţi de fantezie şi despre revolta împotriva oricărui tip de autoritate. Spectacolele au fost pe deplin gustate de publicul craiovean, care a vrut cu tot dinadinsul să-i vadă pe actorii bucureşteni. S-a stat în picioare, s-a aplaudat şi s-a râs la replicile deocheate ale Marchizului şi ale Marlenei, care a trebuit să plătească fiecare pagină scrisă de nebunul Sade cu câte un sărut, tot astfel cum replicile celor trei bătrânele - Grete, Mariedl şi Erna - au stârnit admiraţie şi aplauze.
„Marchizul de Sade“ a fascinat Nu ştim ce a cucerit publicul craiovean: să fi fost reprezentaţia de zile mari a actorilor de la Odeon, un Florin Zamfirescu care face un tur de forţă absolut impresionant, punându-şi toate talentele la bătaie şi construind un personaj memorabil, un Dan Bădărău, la fel de conştiincios, în rolul abatelui, sau poate o Jeanine Stavarache, în rolul doamnei de Sade, care reuşeşte să compună un personaj cu graţie şi eleganţă, în spiritul actorilor de altădată. De „vină“ poate să