Teatrul Mic Bucureşti a ales pentru a prezenta în faţa publicului craiovean două piese reprezentative ale acestei instituţii, „Vitamine“ şi „Cum gândeşte Amy?“, pentru ca Teatrul Naţional Bucureşti să le aducă în prim-plan pe scena Teatrului Liric „Elena Teodorini“ pe cele „Cinci femei de tranziţie“. Şi dacă în Sala „I.D. Sârbu“, spectatorul de teatru a putut urmări povestea familiei româneşti, şi nu numai, atinsă de microbul fără leac al televiziunii prin intermediul actorilor Gheorghe Visu (Tatăl), Maria Ploae (Mama), Toma Dănilă (Bro), Katia Pascariu (Andreea), Mădălina Ghiţescu (Surdomuta), Isabela Neamţu (Andreea M.), Laurenţiu Bănescu (Solistul) şi Cristian Radu (Poliţistul), în sala „Amza Pellea“, câteva ore mai târziu, alţi actori ai aceleiaşi instituţii culturale puneau în scenă altă dramă de familie. De fapt, mai mult „o piesă despre felul de-a fi al teatrului, despre lupta lui cu televiziunea şi divertismentul ieftin, despre natura deopotrivă ciudată, egoistă, capricioasă, dar şi tandră a artiştilor, despre gloria şi decăderea acestora, despre cât de vulnerabili sunt ei, despre contradicţiile dintre strălucirea suverană de pe scenă şi zbuciumul vieţii personale“.
Cinci femei de tranziţie la Teatrul Liric Aimee Iacobescu, Magdalena Cernat, Rodica Popescu-Bitănescu, Vivian Alivizache, Tania Popa sunt cele cinci femei de tranziţie ale Teatrului Naţional Bucureşti care au oprit pentru o clipă să se confeseze în faţa publicului, în cadrul Zilelor Municipiului Craiova. Într-un decor deloc somptuos, de fapt, imaginea unui salon, se întâlnesc cele patru prietene, Afacerista, Vivian Alivizache, „scorpia disimulată“, profesoara care îşi aduce tezele după ea, Aimee Iacobescu, vulnerabila bibliotecară Magdalena Cernat, inconfundabila Rodica, Rodica Popescu Bitănescu, şi „intrusa“ cu a sa menire de a le strica seara celor patru doamne, tânăra Tania Popa, cea care