Piaţa de retail din Bucureşti este dominată de sediile băncilor, farmaciilor şi show-room-uri, potrivit specialiştilor din cadrul companiei de consultanţă imobiliară Regatta, în timp ce unele magazine de îmbrăcăminte şi încălţăminte se orientează spre mall-uri. Un studiu Colliers arată că branduri de lux se pregătesc să intre pe piaţa dn România şi caută spaţii comerciale pe Calea Victoriei. Cele mai bune locaţii din această zonă par a fi cele cuprinse între Hotel Bucureşti şi Magazinul Muzica. Din cauza ofertei mici de spaţii comerciale din această zonă, retailerii îşi îndreaptă atenţia spre Piaţa Victoriei şi Magazinul Victoria. O altă zonă care a intrat în vizorul retailerilor este Calea Dorobanţi. Zonele Radu Beller şi Hilton sunt cele mai căutate pentru restaurante şi cafenele.
Atât studiul Colliers cât şi specialiştii Regatta susţin că operatorii de electrocasnice şi IT&C îşi mută activitatea din spaţiile stradale în big box-uri sau galerii comerciale. Din cauza chiriilor mari, minimarketurile au dispărut, în timp ce noile magazine de IT&C şi fuziunile dintre bănci creează disponibilităţi în acest sector.
Studiul Colliers arată că în primele şase luni ale acestui an, chiriile au crescut în medie cu 10-15%. Potrivit acestora, chiriile înregistrate pe spaţiile stradale din centrul Capitalei vor continua să crească în următoarea perioadă, însă într-un ritm mai lent decât cel înregistrat în prima parte a anului.
Un metru pătrat în zona Magheru-Bălcescu costă între 120 şi 150 euro, în zona Brătianu şi Calea Dorobanţilor între 70 şi 90 de euro, iar pe Calea Victroiei între 80 şi
100 euro. În zonele periferice chiria pentru un metru pătrat porneşte de la 25 de euro şi ajunge la 65 de euro. (A.G.)
Piaţa de retail din Bucureşti este dominată de sediile băncilor, farmaciilor şi show-room-uri, potrivit specialiştilor din cadrul companiei de