Grupul Danone s-a concentrat in ultimii ani pe lactate, dupa ce in urma cu cativa ani avea o gama mult mai larga de produse.
Pe holul sediului grupului Danone, reclamele companiei difuzate peste tot in lume ruleaza pe un monitor video. Intru-un spot difuzat in Spania de Danone, o femeie frumoasa care transpira in timp ce se antreneaza se opreste pentru a bea o sticla cu apa Lonjaron, un produs Danone, scrie revista Time.
Imaginea stralucitoare a unei frumuseti sanatoase contrasteaza cu pachetele de prajituri care intampina vizitatorii la intrarea in companie. Cu ochii atintiti la unul dintre pachetele de prajituri, Lauren Sacchi, vicepresedinte al departamentului de comunicare al companiei, spune ca acestea sunt ultimele pachete din stoc. "Dupa terminarea vanzarilor, nu cred ca veti mai vedea aceste prajituri", crede Sacchi.
Grupul Danone, care a avut vanzari de 19,6 miliarde de dolari (13,7 mld. euro) anul trecut, este liderul mondial in ceea ce priveste vanzarile de iaurt si produse lactate proaspete. Totodata, francezii ocupa pozitia a doua, dupa Nestle, in topul industriei de apa imbuteliata, cu branduri ca Evian sau Volcic.
Pana la inceputul lunii iulie, cand divizia de prajituri a companiei franceze a fost cumparata de catre Kraft Foods cu 7,4 miliarde de dolari (5,2 mld. euro), Danone era al doilea mare jucator mondial pe acest segment.
Dupa cateva zile, grupul francez platea 17,2 miliarde de dolari (12 mld. euro) pentru producatorul olandez de alimente pentru copii Royal Numico.
Franck Riboud, CEO al companiei franceze, a declarat ca "noul Danone" va fi cea "mai frumoasa platforma alimentara pe care si-o poate inchipui cineva." Vanzarea diviziei de prajituri catre Kraft Foods a reprezentat sfarsitul transformarilor in cadrul Danone si i-au permis companiei sa aiba un scop precis.
Totusi, drumul parcurs de