Dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii se face cu sprijinul Camerei de Comerţ, al autorităţilor locale, al patronatelor şi sindicatelor. Aceasta a fost una dintre ideile principale subliniate de specialiştii din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) prezenţi vineri la Craiova, la seminarul „Soluţii pentru dezvoltarea IMM-urilor - Dolj 2007“. „Nu se face faţă dezvoltării locale fără parteneri locali“, a declarat Csaka Jozsef, director general al Direcţiei Generale IMM, Comerţ şi Cooperaţie, din cadrul MIMMCTPL, care a explicat că pentru dezvoltarea IMM-urilor este nevoie de sprijinul Camerei de Comerţ, al autorităţilor locale, al patronatelor şi sindicatelor. În contextul aderării României la UE şi al competitivităţii pe piaţa naţională şi europeană, cei prezenţi la eveniment au subliniat importanţa implicării autorităţilor locale. „O firmă poate avea acces la fonduri direct şi indirect (are nevoie de infrastructură). De aceea, cei mai mulţi bani care vin de la UE au ca ţintă autorităţile locale, care au un rol foarte important“, a spus Ion Radu, managerul BTL design, organizatorul evenimentului. Acesta a subliniat nevoia unui Business Center în Craiova, mai ales că este un important centru economic în regiune.
Două Business Center în Craiova Potrivit reprezentanţilor primăriei şi ai prefecturii, Bănia va avea însă două şi nu un astfel de centru în următorii ani, ambele având proiecte făcute. „Se va face un astfel de centru până în 2012“, a declarat Loredana Niţă, şefa Biroului Integrare Europeană din Prefectura Dolj. Afirmaţia a fost susţinută şi de reprezentantul primăriei. „S-ar putea să realizăm un astfel de centru înaintea lor. Dorim să-l facem pe locul Târgului de săptămână“, a spus Sever Bordu, director în Primăria Craiova. Schimbul de replici a fost însă „taxat“ de organiza