La inaugurarea primului zbor transatlantic al companiei aeriene Virgin, Richard Branson, presedintele grupului, si-a scos haina rosie, a transformat-o in covor la intrarea in aeronava si a invitat primii pasageri sa urce. Dincolo de strategia de marketing
Un nume sonor, un produs bun, o strategie coerenta de business si o marja de profit consistenta obtinuta sunt ingredientele unui CV de succes pe piata europeana a fortei de munca. Daca lipseste unul dintre elemente si rubrica de "experienta profesionala" ramane descoperita, candidatul poate scoate la inaintare rubrica de "aptitudini si competente personale".
"Este important ca pentru a fi jucatori reali pe pietele din Uniunea Europeana sa raspundem presiunii exercitate de acestea asupra nivelului de competitivitate din contextul autohton actual. Iar pentru a fi competitive, companiile trebuie sa fie capabile sa anticipeze schimbarile din interiorul sau exteriorul industriei in care actioneaza", a declarat Vasile Paun, senior partner si fondator al companiei de consultanta si training IntellCompetitiv, in cadrul Conferintei anuale de Intelligence Competitiv - editia 2007.
Conceptul de "competitive intelligence" (IC) defineste un proces de culegere si analiza a datelor si informatiilor despre competitorii, provenind din surse publice, in scopul obtinerii unui avantaj competitiv durabil pe o anumita piata. Eficienta implementarii IC-ului se cuantifica in cresterea veniturilor companiilor care utilizeaza acest concept.
Un studiu realizat de compania de consultanta PricewaterhouseCoopers in 2002, pe un esantion de 405 top-manageri din companii americane cu venituri cuprinse intre 5 si 10 milioane de dolari, arata ca top-managerii care au clasificat informatiile despre concurenta drept "foarte importante" sau "cruciale" au inregistrat in cadrul firmelor pe care le conduceau cresteri de