Administratorul fondului de pensii private informeaza anual, in scris, fiecarui participant, prin posta la ultima adresa comunicata de catre acesta, despre activul personal, numarul de unitati de fond si valoarea acestora, precum si despre situatia administratorului.
Administratorul pune, la cerere, la dispozitia participantilor si beneficiarilor sau, dupa caz, reprezentantilor acestora, informatii despre activul personal net, declaratia privind politica de investitii, conturile si rapoartele anuale, precum si informatii detaliate si de substanta privind: riscul investitiei, gama de optiuni de investitii, daca este cazul, portofoliul existent de investitii, informatii privind expunerea la risc si costurile legate de investitii.
In situatia in care regulile schemei de pensii private sufera modificari, administratorul este obligat sa comunice schimbarile participantilor, beneficiarilor si, dupa caz, reprezentantilor acestora, in termen de 10 zile calendaristice.
Daca un participant sau un beneficiar la o schema de pensii private din Romania isi schimba locul de munca, domiciliul sau resedinta intr-un alt stat al Uniunii Europene, sau apartinand Spatiului Economic European, administratorul ii va comunica in scris informatiile adecvate referitoare la drepturile sale de pensie privata si optiunile sale posibile in acest caz.
Administratorul publica, cel tarziu pana la data de 31 mai a fiecarui an, un raport anual cu informatii corecte si complete despre activitatea desfasurata in anul calendaristic precedent. Raportul este pus la dispozitia oricarei persoane care solicita dobandirea calitatii de participant, la dispozitia CSSPP si a oricarui participant la un fond de pensii.
Raportul contine urmatoarele informatii:
componenta consiliului de administratie si a comitetului de directie ale administratorului, da