Companiile aeriene low-cost scot pe piata oferte tot mai ieftine si spera sa le vanda mai multe produse calatorilor in timpul zborurilor.
O companie aeriana noua ofera calatorilor videoclipuri, iluminatie pastel, in functie de starea pasagerului si insotitori de zbor imbracati la patru ace.
O alta a inlocuit puntile moderne prin care se trece din terminal in interiorul avionului cu scari traditionale pe care pasagerii sunt nevoiti sa le urce sau coboare, comercializeaza apa in loc sa o ofere gratuit, iar insotitorii de bord poarta tricouri cu destinatia imprimata pe ele, scrie cotidianul The Wall Street Journal.
Indiferent de abordarea pe care au ales-o, atat sofisticata Virgin America, cat si nepretentioasa Skybus Airlines sunt de acord ca piata zborurilor low-cost din Statele Unite s-a maturizat mult in ultimul timp.
Pe vremuri, cand o companie aeriana low-cost dorea sa intre pe piata, tot ce avea de facut era sa copieze modelul stabilit de Southwest Airlines Company. Acestia ofereau zboruri dese, pe distante mici, locuri mereu disponibile, personal prietenos si preturi accesibile.
Acum insa, sa fie o simpla "clona" a Southwest Airlines nu mai este de ajuns. Ca si in cazul retailerilor, piata zborurilor low-cost a devenit un loc aglomerat, iar nou venitii sunt nevoiti sa abordeze publicul tinta de pe anumite nise. Companiile generaliste nu se mai pot integra intr-o piata plina de oferte, cum este cea a zborurilor low-cost.
Pe scurt, ofera clientilor posibilitatea alegerii intre o companie sau alta, in functie de nevoi si oferte.
"Ofertele low-cost sau business pot veni in ziua de azi sub multe forme. Cred ca exista multe alte optiuni pentru serviciile locale sau internationale. Mai avem multe de vazut", a declarat consultantul Patrick Murphy, fost angajat la Departamentul de Transport al Statelor Unite. Companii