Timpul inseamna bani. Iar atunci cand este masurat de ceasuri de lux, costa milioane de euro. Mai exact, 8 milioane de euro. La atat se ridica vanzarile de ceasuri de lux in Romania, dupa ce in ultimii cinci ani piata a avut o evolutie spectaculoasa.
"Piata este intr-o dezvoltare foarte mare, vorbim de 30-50% crestere in fiecare an", afirma Alessandro Amato, actionar la Chronotime, una dintre cele mai importante companii importatoare de ceasuri de lux din Romania.
"Doua-trei sute de ceasuri cu valori de peste 5.000 de euro sunt usor vandute in timpul unui an. Am putea sa ne gandim chiar la 400 de ceasuri", adauga Adrian Stoican, directorul general al Helvetansa, unul dintre jucatorii de top de pe piata ceasurilor de lux.
Preturile nu ii sperie pe romani. Ceasurile de lux, adica cele care costa cel putin 5.000 de euro, nu stau pe rafturile magazinelor mai mult de un an. "Am incercat sa nu avem ceasuri care sa ramana in magazin mai mult de cateva luni, maximum un an, ceea ce inseamna ca se vinde tot ceea ce aducem", sustine seful Helvetansa.
Chiar si atunci cand valoreaza cat o vila in nordul Capitalei, ceasurile de lux isi gasesc repede cumparatori. Doamne, bineinteles.
"Cel mai scump ceas pe care l-am vandut pana acum a fost un Breguet de dama, Reine de Naples. Pretul lui de lista a fost de peste 170.000 de euro", spune Amato, fara a preciza cine a fost cumparatorul.
Dar asta nu e totul. Cel mai scump ceas expus acum intr-un magazin Helvetansa este un Piaget, numarul 12 dintr-o editie limitata de 20 de piese in toata lumea. Pretul: 300.000 de euro. Socant pentru unii, dar accesibil pentru altii. Seful Helvetansa este convins ca ?intr-o luna (ceasul ? n. red.) ne va parasi?.
Marci ca Breguet, Omega, Blancpain, Vacheron Constantin, Audemars Piguet, Cartier, Longines si multe alte branduri de lux, toate au fost aduse deja