Parlamentul European a solicitat măsuri pentru asigurarea de noi capacităţi aeroportuare sau eficientizarea celor existente, datorită cererilor din ce în ce mai mari pentru transport aerian.
Globalizarea şi creşterea economică rapidă generează în Uniunea Europeană creşterea cererii de transport aerian (trafic fără constrângeri aeroportuare), care se ridică în medie la cel putin 4,3% pe an şi, cel mai probabil, la 5,2% pe an - menţionează raportul Annei Jensen (ALDE,DE), adoptat joi în plen la Bruxelles. Până în 2025, aceasta va conduce la creşterea cererii de transport aerian de două ori şi jumătate faţă de cea înregistrată în 2003. În 2025, ţinând seama de toate investiţiile noi, peste 60 de aeroporturi se vor afla în situaţia de a nu putea gestiona cererea tipică de zboruri la orele de vârf, fără întârzieri sau anulări (3,7 milioane de zboruri pe an ar fi anulate).
Conform Parlamentului european, asigurarea de capacităţi aeroportuare adecvate şi de servicii mai eficiente de handling la sol este vitală pentru economia Europeană, şi este nevoie de o politică comunitară mai eficientă în privinţa aceasta. Criza capacităţii aeroporturilor şi creşterea cererii va trebui să creeze o piaţă pentru noi aeroporturi principale (până la 10, potrivit unui studiu Eurocontrol) şi de capacitate medie (până la 15, potrivit Eurocontrol).
Deşi planificarea noii infrastructuri aeroportuare ramâne în competenţa statelor membre, Parlamentul cere Comisiei Europene să prezinte până în 2010 un plan pentru asigurarea de capacităţi aeroportuare sporite şi pentru eficientizarea celor existente.Promovarea unei creşteri care să nu dăuneze mediuluiÎn pofida performanţelor îmbunătăţite ale aeronavelor în ceea ce priveşte impactul traficului aerian asupra mediului, deputaţii subliniază că intensificarea traficului aerian a determinat şi creşterea volumului de emisii cu efect de seră