Aproape 85% din bugetul total de media pentru mărcile de ciocolată este alocat pentru achiziţiile spaţiilor publicitare pe televiziune, acest suport având un mare impact în rândul Aproape 85% din bugetul total de media pentru mărcile de ciocolată este alocat pentru achiziţiile spaţiilor publicitare pe televiziune, acest suport având un mare impact în rândul consumatorilor.
Piaţa publicităţii pentru mărcile de ciocolată (tablete) numără jucători de faimă, care sunt relativ timizi în comunicare. Astfel, volumul investiţiilor în media (tv, presă şi radio) creşte încet, în ciuda apariţiei de noi branduri.
În primele nouă luni ale acestui an, mărcile de ciocolată tablete au difuzat 53.483 de inserţii publicitare pe televiziune, presă şi radio. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2006, se poate spune că volumul de reclame difuzat de producătorii de ciocolată a bătut pasul pe loc. Creşterea este infimă, doar 1%. Potrivit monitorizărilor Alfa Cont, volumul brut de publicitate (calculat pe baza tarifelor-listă) a atins 77,74 milioane de euro, cu cu 22% mai mare decât în 2006.
Adrian Vlăduţ, Communication Director la agenţia Starcom Media România, estimează că investiţiile media nete în segmentul tablete de ciocolată vor ajunge în acest an la 5 milioane de euro. "Din această sumă, aproximativ 85% vor fi alocate televiziunii, până la 10%, panotajului, iar restul va fi consumat pe print (reviste pentru femei) şi Internet.
Radiourile şi ziarele sunt folosite doar în cazul promoţiilor", precizează Adrian Vlăduţ.
Cifrele Altfa Cont arată că, pentru primele nouă luni ale acestui an, producătorii de ciocolată au difuzat 52.526 de spoturi tv, un număr aproximativ egal cu cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului 2006. De remarcat numărul redus de machete publicitare inserate în ziare: doar 7! Producătorii de ciocolată au fost ceva mai darnici