Piaţa românească de externalizare a activităţilor companiilor este în continuă creştere, tot mai multe companii preferând firmele de outsourcing pentru a-şi externliza activităţile din IT, contabilitate, resurse umane, este concluzia unui seminar organizat ieri de Ziarul Financiar. Astfel, companiile au mai mult timp pentru a se concentra pe dezvoltarea afacerilor şi mai puţin pe activităţile de suport. Principalii clienţi ai firmelor de outsourcing sunt companiile multinaţionalele.
“Dintre cei 120 de clienţi pe care ALD îi are pe piaţa românească, 95% sunt multinaţionale, doar restul de 5% find companii româneşti” a declarat Philippe Valigny, diector general al ALD Automobile, divizia de leasing operaţional al BRD – Group Societe Generale. Acesta a adăugat că trendul este ascendent deşi outsourcing-ul este încă slab dezvoltat în România, decalajul faţă de Franţa fiind de 15 ani. Serviciile oferite de o astfel de firmă variază de la livrarea şi înmatricularea autovehiculelor la asigurări, consultanţă şi asistenţă.
Companiile româneşti sunt încă reticente la outsourcing, arată un studiu al PriceWaterhouseCoopers. Potrivit acestuia, în România nu există încă o cultură a externalizării activităţilor, încrederea în firmele de profil fiind foarte scăzută. Unul dintre principalele motive pentru eşecul externalizării este colaborarea defectuoasă dintre client şi furnizor. Spre exemplu, piaţa de outsourcing pentru IT este sub 3% în România, precizează Bogdan Tudor, chief information officer la Class IT. România este o destinaţie atractivă pentru firmele străine de outsourcing datorită costului relativ scăzut şi gradului înalt de calificare al forţei de muncă. Destinaţia preferată a firmelor este Bucureştiul, însă, pe fondul creşterii salariilor, firmele se vor îndrepta spre Timişoara, Cluj-Napoca sau spre alte ţări.
Firmele care au recurs la externalizar