» Grupul francez va achizitiona lantul de supermarketuri Artima, la un pret de 55 de milioane de euro.
» Carrefour vrea sa-si intareasca prezenta in Romania, printr-o abordare multiformat, sub un singur brand.
» Tranzactia de pe piata comertului cu amanuntul va trebui aprobata de Consiliul Concurentei.
Grupul Carrefour va intra pe segmentul supermarketurilor, prin achizitia Artima Retail Investment Company SA, cel mai mare lant independent de astfel de magazine. Valoarea tranzactiei este de 55 de milioane de euro. Principalul concurent al Carrefour pe acest segment va fi grupul belgian Louis Delhaize, detinatorul retelelor Mega Image si Profi si al hipermarketurilor Cora. Artima detine 21 de supermarketuri, in Transilvania si Banat (Sighetu Marmatiei, Baia Mare, Bistrita, Dej, Zalau, Oradea, Arad, Sanicolau Mare, Lugoj, Deva, Hunedoara, Resita, Caransebes, Petrosani, Drobeta Tr. Severin, Ramnicu Valcea, Brasov, Timisoara, Slatina, Sfantu Gheorghe si Campina), cu o suprafata de vanzare totala de 21.000 de metri patrati. Compania a realizat in 2006 vanzari de 75 milioane de euro fara TVA si preconizeaza, pentru sfarsitul lui 2007, o cifra de afaceri de aproximativ 95 milioane de euro, fara TVA.
Aceasta tranzactie de pe piata comertului cu amanuntul va trebui aprobata de Consiliul Concurentei. Grupul Carrefour, detinatorul a zece hipermarketuri in Romania la finele lunii octombrie a.c., va dobandi nu numai activele si vadul comercial al supermarketurilor Artima, ci si clientii care se aprovizioneaza de la aceste magazine.
Sub un singur brand
"Cu aceasta tranzactie, Carrefour intra pe segmentul supermarketurilor in Romania, pentru a completa prezenta sa puternica pe cel al hypermarketurilor. Aceasta achizitie ilustreaza strategia grupului Carrefour de a-si intari prezenta pe pietele in crestere, printr-o abordare mu