În interiorul Uniunii Europene există libertate de circulaţie, dar nu chiar pentru oricine. Pentru că nu mai pot fi impuse restricţii de naţionalitate transportatorilor, se pregătesc acum
În interiorul Uniunii Europene există libertate de circulaţie, dar nu chiar pentru oricine. Pentru că nu mai pot fi impuse restricţii de naţionalitate transportatorilor, se pregătesc acum condiţii dure privind puterea financiară şi capacitatea profesională
Comisia Eurpeană a trimis recent la Consiliul UE şi la Parlamentul European proiectul de regulament privind condiţiile care trebuie îndeplinite pentru a exercita ocupaţia de operator de transport rutier.
Acest proiect împreună cu proiectul privind acccesul la piaţa de transport fac parte din bateria de regulamente prin care Bruxelles şi-a propus să uniformizeze legislaţia pieţei unice europene de cărăuşie, "pentru crearea unei concurenţe corecte".
Neoficial, Bruxelles-ul speră ca astfel să mai aerisească o piaţă care începe să se aglomereze, mai ales după ce, în acest an, şi-a deschis larg porţile pentru încă câteva mii de firme din transport, cele din România şi Bulgaria.
"Dacă nu se prevede o aplicare graduală, putem interpreta că, sub masca celor mai bune intenţii ale unei Europe Unite, scopul regulamentului este de fapt segregarea economică, prin blocarea accesului celor mai puţin pregătiţi (a ultimilor veniţi) atât la profesie, cât şi la piaţă", arăta Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, în cadrul audierii publice pe marginea regulamentului, organizate săptămâna trecută de Comisia de Transporturi din Parlamentul European.
TIR-ul, cu cheltuială se ţine
Reprezentantul transportatorilor români se referă, în primul rând, la prevederile privind modalităţile de dovedire de către operator a capacităţii financiare: să dispună anu