„Campania actuala este foarte mult construita de partide, mult mai mult decat in cazul alegerilor parlamentare, deoarece tuturor candidatilor le corespunde aceeasi circumscriptie nationala. Este o conceptie limitata, in care vorbim de o campanie pentru fiecare partid, nu de campanii ale mai multor candidati ai partidelor in judete sau regiuni.
Resursele de consultanta atrase?sunt de aceea mai reduse in aceasta campanie si incadrate colaboratorilor obisnuiti ai partidelor”, afirma presedintele Asociatiei Romane de Marketing Politic (ARMP), Cristian Andrei.
El adauga ca, pana acum, nu au fost vizibile mesaje clare, specifice unei campanii pentru Parlamentul European. „Ideile de campanie care pot fi?semnalate sunt doar unele generale, prin care se afirma fie un potential al partidelor, foarte general, de a reprezenta Romania in Europa, fie capacitatea acestora, la fel de generala, de a influenta intr-un sens bun ce se intampla in tara.”
Andrei a aratat ca din evaluarile facute de asociatia pe care o conduce reiese ca debutul campaniei pentru europarlamentare a fost eclipsat de scandalul Remes si de preocuparea pentru introducerea sistemului uninominal.
„Cele doua campanii, pentru europene si referendum, vor merge in tandem si se vor „alimenta" reciproc, pentru ca ambele campanii vor avea in centru ideea de „credibilitate" ori de „lipsa de credibilitate" a uneia sau alteia dintre gruparile politice”, estimeaza presedintele ARMP.
Cu caravana da, cu blog-urile mai putin
In ceea ce priveste transmiterea mesajelor, el spune ca pana si mijloacele traditionale de campanie sunt slab abordate, iar despre „new media” precum blog-urile, nu se poate vorbi in mod relevant. „Pana acum, mijlocul principal de campanie folosit, avand in vedere specificul „listei nationale" de candidati, este caravana electorala in di