Numarul firmelor romanesti care decid sa externalizeze catre alte companii activitati care nu au legatura cu activitatea lor de baza este inca destul de redus, au apreciat participantii la conferinta "Outsourcing: costuri si beneficii", organizata de Ziarul Financiar, in parteneriat cu ALD Automotive si Class IT.
Reticenta managerilor romani vizavi de outsourcing se observa in special in cazul companiilor care presteaza servicii de management de flote auto, cei mai multi clienti provenind in acest caz din randul multinationalelor.
"Am venit in Romania la cererea clientilor nostri care ne-au solicitat serviciile pe aceasta piata si, la aproape trei ani de la inceperea activitatii, mai mult de 90% din cei 114 clienti sunt companii multinationale", a declarat Philippe Valigny, directorul general al ALD Automotive, companie care administreaza flote auto. El a adaugat ca in prezent piata managementului de flote auto din Romania se afla la nivelul inregistrat in Franta in urma cu 15-20 de ani, dar prezinta un potential de crestere mai mare, dat fiind ca in fiecare an circa 20-30% din masinile nou inmatriculate sunt achizitionate de companii.
Piata locala este dezvoltata in prezent la 1% din potential, fata de 30% in Franta sau 50% in Marea Britanie.
Ponderea companiilor care ar apela la externalizarea serviciilor in totalul companiilor care au incheiat astfel de contracte ajunge in tari precum Romania la 88%, spre deosebire de alte tari din Europa din Vest, spre exemplu, unde rata este de 91%, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC).
"Situatia se va modifica in functie de felul in care se va schimba si strategia managerilor romani, dar si in functie de cat timp va dura pana cand pietele europene vor fi saturate, fapt ce va motiva intrarea unor companii de outsourcing pe piata interna", a d