În lipsa studiilor de piaţă şi a reglementărilor concrete, principalii jucătorii din industria de publicitate outdoor încearcă să se dezvolte prin investiţii la nivel calitativ, coroborate cu achiziţii din rândul firmelor locale. După ce în 2006 şi-a făcut intrarea în România prin achiziţionarea Churchill View, urmată de preluarea companiei ieşene Romanian Billboard Network (RBN), grupul elveţian Affichage Holding a ales să îşi consolideze poziţia cumpărând re
În lipsa studiilor de piaţă şi a reglementărilor concrete, principalii jucătorii din industria de publicitate outdoor încearcă să se dezvolte prin investiţii la nivel calitativ, coroborate cu achiziţii din rândul firmelor locale.
După ce în 2006 şi-a făcut intrarea în România prin achiziţionarea Churchill View, urmată de preluarea companiei ieşene Romanian Billboard Network (RBN), grupul elveţian Affichage Holding a ales să îşi consolideze poziţia cumpărând recent Amco şi Amco Advertising din Braşov. Cele două companii au înregistrat, în 2006, o cifră de afaceri cumulată de circa 2,75 de milioane de euro. Cu ajutorul acestei achiziţii, prin care şi-a majorat nu numai cifra de afaceri, ci şi numărul de spaţii de expunere publicitară la circa 3.500, Lucian Palaz, CEO şi vicepreşedinte al Affichage România, spune că grupul din care face parte a ajuns numărul doi pe piaţă, depăşind News Outdoor. Palaz consideră că atragerea firmelor locale nu mai poate aduce modificări în ierarhia industriei, motiv pentru care compania vizează să devină lider prin investiţii în mobilerul stradal (staţii de autobuz, coşuri de gunoi, chioşcuri de informare, folosite ca suport publicitar). În plus, Affichage va continua să investească în panouri moderne, după ce anul trecut a alocat circa 800.000 de euro pentru înlocuirea suporturilor vechi.
O strategie si