Concesionarea este varianta miraculoasă găsită de autorităţi pentru a rezolva problemele drumurilor. Deoarece statul nu are capacitatea financiară de a construi şi intreţine singur reţeaua de drumuri şi autostrăzi, CNADNR va concesiona firmelor private aceste lucrări.
Concesionarea este varianta miraculoasă găsită de autorităţi pentru a rezolva problemele drumurilor. Deoarece statul nu are capacitatea financiară de a construi şi intreţine singur reţeaua de drumuri şi autostrăzi, CNADNR va concesiona firmelor private aceste lucrări.
Lucrările la tronsonul Comarnic - Braşov şi Centura Mare a Capitalei, primele sectoare de autostradă construite in regim de concesiune, vor demara in a doua jumătate a anului viitor, a declarat Mihai Grecu, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romănia (CNADNR). "Noi am realizat un studiu de fundamentare a concesiunii in cadrul Companiei, fiind aleasă varianta dialogului competitiv, adică, iniţial, vor fi selectaţi trei ofertanţi, urmănd ca apoi să alegem compania sau consorţiul corespunzător. Avănd in vedere că in Romănia nu au mai fost concesionate autostrăzi, a fost varianta cea mai bună", a explicat Mihai Grecu. O dată cu demararea lucrărilor la aceste tronsoane pe Valea Prahovei se va circula de 10 ori mai greu decăt se circulă in prezent. Pentru utilizarea celor două tronsoane şoferii vor fi obligaţi să achite o taxă. In acest fel, firmele care vor concesiona autostrăzile pe o perioadă de 20-25 de ani işi vor recupera banii din taxele colectate. Grecu a precizat că anul viitor vor fi daţi in folosinţă primii 42 de kilometri din Autostrada Transilvania.
CONCESIONĂRI. Reprezentantul CNADNR a declarat că se vor realiza prin concesiune Autostrada Ploieşti - Braşov, Autostrada Ploieşti - Albiţa de pe Coridorul IX de Transport Pan-European, Centura Mare a Bu