Din ce în ce mai mulţi români „uită“ să-şi achite ratele la bancă sau facturile de telefonie ori de utilităţi, iar tot mai multe companii câştigă bani buni din recuperarea acestor datorii. Prima firmă de recuperare a debitelor a apărut, în România, în anul 2000 şi îi aparţinea unui cetăţean arab. Star Collection Agency se ocupa la început numai de colectarea datoriilor neachitate de clienţii Orange, patronul ei deţinând acţiuni la respectiva compani
Din ce în ce mai mulţi români „uită“ să-şi achite ratele la bancă sau facturile de telefonie ori de utilităţi, iar tot mai multe companii câştigă bani buni din recuperarea acestor datorii.
Prima firmă de recuperare a debitelor a apărut, în România, în anul 2000 şi îi aparţinea unui cetăţean arab. Star Collection Agency se ocupa la început numai de colectarea datoriilor neachitate de clienţii Orange, patronul ei deţinând acţiuni la respectiva companie de telefonie mobilă. Încetul cu încetul, pe piaţă au apărut atât companii autohtone, fondate în general fie de avocaţi, fie de foşti angajaţi ai departamentelor de recuperare din bănci şi firme de telecomunicaţii, cât şi filiale ale unor agenţii de recuperare occidentale.
„Am lucrat la Star Collection un an, după care, în urma unor neînţelegeri, am decis să plec şi mi-am făcut propria firmă. La început a fost foarte greu, piaţa nu era pregătită încă, aşa că a trebuit să mă bazez pe doi-trei clienţi. După vreo jumătate de an, însă, campania de marketing a dat roade şi am reuşit să atrag clienţi importanţi, cum ar fi Telemobil (furnizorul serviciului Zapp)“, povesteşte directorul agenţiei Huge Collection, Mihai Georgescu. Între timp, el a pierdut contractul cu cei de la Telemobil în favoarea firmei fondate de un fost angajat al furnizorului de telefonie mobilă.
Lucian Bagia,