Participarea la târgurile de profil, trambulina pentru lansarea internaţională a autorilor. Cel mai consistent contract din mediul literar românesc, semnat pentru romanul lui Filip Florian „Degete mici“, i-a adus autorului 13.000 de euro şi procente semnificative din vânzări. Tranzacţia nu ar fi fost posibilă fără târgul de carte de la Frankfurt 2006. Vânzările din cadrul saloanelor de carte nu aduc editurilor nicio zecime din vânzările anuale. În schimb, ele
Participarea la târgurile de profil, trambulina pentru lansarea internaţională a autorilor. Cel mai consistent contract din mediul literar românesc, semnat pentru romanul lui Filip Florian „Degete mici“, i-a adus autorului 13.000 de euro şi procente semnificative din vânzări. Tranzacţia nu ar fi fost posibilă fără târgul de carte de la Frankfurt 2006.
Vânzările din cadrul saloanelor de carte nu aduc editurilor nicio zecime din vânzările anuale. În schimb, ele reprezintă rampa de lansare pentru contractele privind achiziţionarea sau cesionarea de drepturi de autor.
„Anul acesta, Premiul Nobel pentru Literatură s-a acordat în timpul salonului de la Frankfurt, iar colegul meu de la achiziţii s-a dus şi a bătut palma pe loc pentru câteva opere ale autoarei (Doris Lessing, n.r.)“, spune Oana Boca, directorul de comunicare al Polirom. Tot ea explică în ce rezidă succesul unui târg de carte. „Oamenii se întâlnesc, se cunosc şi fac schimb de volume, sunt puţinele ocazii în care interacţionează altfel decât prin e-mail sau telefon. De pe urma unui astfel de eveniment, se pot semna apoi contracte de-a lungul întregului an“.
Anul acesta, editurile din România au participat la şapte târguri internaţionale, iar pentru sfârşitul de an este programată prezenţa la încă două (Turcia şi Qatar). În acest sens, Ministerul Culturii şi