Retailerul francez Auchan, prezent pe piata locala cu o retea de trei hipermaketuri, accelereaza ritmul de extindere pana la zece magazine, in conditiile in care estimarile initiale erau de 3-4 hipermarketuri.
"Nu este vorba despre o extindere agresiva a grupului Auchan pe piata din Romania, cat despre potentialul ridicat pe care il are piata", a declarat Regis Mougel, director general al Auchan Romania.
Prezent pe piata locala din toamna anului 2006, retailerul francez a investit in medie 22 de milioane de euro pentru fiecare hipermarket. In prezent, Auchan intentioneaza sa isi intensifice prezenta pe piata hipermarketurilor din Bucuresti pana la 8-9 unitati.
"Cred ca mai este loc de inca opt hipermarketuri Auchan in Bucuresti," continua Mougel, adaugand ca preturile terenurilor din capitala sunt "ilogic de mari".
Retailerul francez poarta discutii cu o serie de banci comerciale locale privind finantarea investitiilor de extindere.
Primul hipermarket Auchan din Romania, localizat in cartierul Titan din Capitala, inregistreaza un flux saptamanal de 120.000 de clienti, potrivit datelor companiei.
Cu o suprafata de vanzare de 8.500 mp si 434 de angajati, hipermarketul din Pitesti, deschis ieri de companie, va avea aproximativ 35.000 de clienti in prima saptamana, potrivit estimarilor facute de Stephan Albert, directorul magazinului.
Magazinul Auchan din Pitesti este localizat intr-un centru comercial dezvoltat de compania Avrig 35, prin investitii totale de 40 mil. euro.
Competitia puternica de pe piata a impins retailerii spre adoptarea de solutii care sa permita ocuparea unei pozitii strategice in orasele de dimensiuni medii din provincie. Retalierul francez Auchan ia in calcul deschiderea unor hipermarketuri de dimensiuni mai mici, cu o suprafata de maxim 5.000 de metri patrati, sau aducerea pe piata