În următorii 10 ani, piaţa românească de servicii externalizate va creşte de la 70 la peste 350 de milioane de euro. Outsourcingul, model de business promovat intensiv de industria IT autohtonă, a avut un efect de bumerang, cauzând în timp o criză de resurse umane. Vinovaţii sunt însă în altă parte. În urmă cu şapte ani, compania britanică specializată în servicii de outsourcing şi call-center XL World şi-a deschis primul birou în România. Afacerea a crescut an d
În următorii 10 ani, piaţa românească de servicii externalizate va creşte de la 70 la peste 350 de milioane de euro. Outsourcingul, model de business promovat intensiv de industria IT autohtonă, a avut un efect de bumerang, cauzând în timp o criză de resurse umane. Vinovaţii sunt însă în altă parte.
În urmă cu şapte ani, compania britanică specializată în servicii de outsourcing şi call-center XL World şi-a deschis primul birou în România. Afacerea a crescut an de an şi a ajuns în 2006 la venituri de 3,7 milioane de euro, în prezent operând trei centre, la Bacău, Iaşi şi Oradea, cu circa 1.000 de angajaţi. XL World a devenit astfel cea mai mare companie de profil de pe piaţa românească, potrivit lui Roberto Montandon, directorul de dezvoltare. Pentru anul viitor, acesta estimează o creştere a afacerii cu cel puţin 60% şi investiţii de circa un milion de euro. Interesant însă, de abia de anul viitor, compania îşi propune să atragă şi clienţi din România, mare parte din creşterea estimată provenind din această sursă. „Aproximativ 30% din piaţa de call-center din Europa Centrală şi de Est este acoperită de serviciile din România“, spune Montandon, care estimează piaţa românească de astfel de servicii la 70 de milioane de euro, din care jumătate provin din outsourcing. Potrivit aprecierilor XL World, în următorii zece ani, piaţa autohtonă de call center şi external