Aproape 1.400 de kilometri de drumuri vor fi incluse în aceste proiecte. Atât construcţia viitoarelor autostrăzi, cât şi întreţinerea actualelor drumuri europene se vor realiza prin Aproape 1.400 de kilometri de drumuri vor fi incluse în aceste proiecte.
Atât construcţia viitoarelor autostrăzi, cât şi întreţinerea actualelor drumuri europene se vor realiza prin concesiune, a anunţat ieri conducerea CNADNR. Licitaţiile de concesionare vor fi organizate în 2008, iar lucrările la primele două tronsoane de autostradă ce vor fi construite în acest regim vor demara în a doua jumătate a anului viitor.
Primele tronsoane vizate pentru începerea lucrărilor de construcţii sunt Comarnic-Braşov şi centura mare a Capitalei, a declarat Mihai Grecu, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
"Avem un studiu de fundamentare a concesiunii în cadrul companiei, fiind aleasă varianta dialogului competitiv. Vor fi selectaţi trei ofertanţi, urmând ca apoi să alegem compania sau consorţiul corespunzător. Având în vedere că în România nu au mai fost concesionate autostrăzi, consider că aceasta a fost varianta cea mai bună", a spus Mihai Grecu.
Şeful CNANDR a precizat că se va circula "de zece ori mai greu" pe Valea Prahovei din 2008, odată cu începerea lucrărilor pe tronsonul Comarnic-Braşov, unde urmează să demareze procedura selectării unui consultant pentru concesionarea acestui tronson.
Taxă pentru centura Bucureştiului
Pentru utilizarea viitoarei autostrăzi, ca şi a centurii mari a Bucureştiului, transportatorii vor plăti o taxă.
Companiile care vor câştiga licitaţiile pentru concesionarea acestor tronsoane vor proiecta, finanţa şi construi cele două autostrăzi, urmând apoi să fie plătite din taxele colectate, iar contractele de concesiune vor fi încheiate pe o perioadă de cel puţin 2