Anual, în România se consumă circa 90 de milioane de unităţi (cutii) de preparate farmaceutice anti-răceală. Valoarea pieţei de vitamine şi de aşa-numite produse specifice sezonului rece, respectiv antiinflamatoare, antitusive etc., este estimată, pentru acest an, la 115 milioane USD, cu aproape 35% mai mare faţă de cea înregistrată în urmă cu doi ani. Dacă în cazul vitaminelor consumul este aproape constant, fără variaţii sezoniere, în ceea ce priveşte produsele
Anual, în România se consumă circa 90 de milioane de unităţi (cutii) de preparate farmaceutice anti-răceală. Valoarea pieţei de vitamine şi de aşa-numite produse specifice sezonului rece, respectiv antiinflamatoare, antitusive etc., este estimată, pentru acest an, la 115 milioane USD, cu aproape 35% mai mare faţă de cea înregistrată în urmă cu doi ani.
Dacă în cazul vitaminelor consumul este aproape constant, fără variaţii sezoniere, în ceea ce priveşte produsele pentru răceală şi gripă, vânzările cresc cu aproximativ 60% - 80% în perioada noiembrie – martie faţă de lunile de vară.
„Interesant este că, deşi ca volum piaţa este aproape constantă în ultimii doi ani, din punct de vedere valoric a crescut, lucru explicabil prin bătălia companiilor farmaceutice pentru cote de piaţă şi creşterea preţurilor“, afirmă Sorin Bujan, director de vânzări al unei companii farmaceutice care reprezintă în România, în regim de exclusivitate, o serie de producători internaţionali. „Această creştere se transformă în bugete generoase de marketing pentru campanii TV, panotaj, inserţii în presa scrisă etc. Pe de altă parte, iarna 2006 – 2007 a fost destul de blândă, astfel că se explică şi relativa stagnare a pieţei din perspectivă cantitativă. De altfel, cu o medie de patru cutii de vitamine, antiinflamatoare, antitusive şi alte produse pentru răceală pe cap