Pentru câştigarea unei imagini cât mai bune în ochii clienţilor, companiile îşi trimit managerii la cursuri pentru comunicarea cu jurnaliştii şi companiile de media. Cât de mult contează aceste traininguri? De la instituţii publice la firme de top din domeniul bancar, farmaceutic, auto, bunuri de larg consum, tutun sau chiar software, toate au apelat cel puţin o dată la media traininguri. Aceste cursuri au rolul de a-i antrena pe directorul general şi pe responsabilii de c
Pentru câştigarea unei imagini cât mai bune în ochii clienţilor, companiile îşi trimit managerii la cursuri pentru comunicarea cu jurnaliştii şi companiile de media. Cât de mult contează aceste traininguri?
De la instituţii publice la firme de top din domeniul bancar, farmaceutic, auto, bunuri de larg consum, tutun sau chiar software, toate au apelat cel puţin o dată la media traininguri. Aceste cursuri au rolul de a-i antrena pe directorul general şi pe responsabilii de comunicare din companie pentru viitoarele interviuri sau apariţii în mass-media, atât în momentele „plăcute“, cât mai ales pentru cele când sunt nevoiţi să facă faţă unei crize de imagine. Care este motivaţia din spatele acestor cursuri?
Un posibil răspuns este, în opinia Sorinei Mihai, managing partner la compania de comunicare Nicola Porter Novelli, faptul că întâlnirea cu un jurnalist este mai importantă decât o prezentare de business în faţa unui singur client, deoarece ea poate produce ecouri care ajung la toţi clienţii companiei.
„Românul nu a învăţat în şcoală abilităţile de comunicare, oricare ar fi facultatea absolvită, iar în relaţia cu mass-media nu te poţi baza doar pe experienţă, spontaneitate sau intuiţie. Prin urmare, pentru orice reprezentant de vârf al unei companii este foarte important să-şi educe maniera de a